به منظور کاهش وزن، مواد سنتی که برای تولید آنها استفاده می شود با مواد سبک جایگزین می شوند. برای تولید ترمزهای دیسکی علاوه بر چدن خاکستری و فولاد، از مواد سبک تری نیز استفاده می شود که باعث افزایش بیش از حد قیمت محصول نمی شود و همچنین نیازهای مقاومتی، اصطکاکی و حرارتی را برآورده می کند.
ضوابط مواد مورد استفاده برای دیسک ترمز نیز در نشریه ذکر شده است. برای داشتن دیسک ترمز با وزن کمتر و همچنین حفظ استحکام آن در سطح مورد نیاز می توان از ترکیب آلومینیوم و آلیاژ استفاده کرد.
لنت ترمز 206 پارس باید در مقابل دما و فشار بالا مقاومت کند و در عین حال ضریب اصطکاک کافی را نیز حفظ کند. طول عمر آنها باید تا حد امکان طولانی باشد و در عین حال عملکرد اصلی خود را حفظ کرده و حداقل سایش را داشته باشند.
در تولید پوشش اصطکاکی اغلب از مواد آلی معدنی، فلزی یا سرامیکی به شکل پودر یا الیاف استفاده می شود. انتشار توضیح می دهد که چگونه وزن دیسک ترمز با استفاده از آلومینیوم در بخش مونتاژ 20٪ کاهش می یابد، و چگونه آهن خاکستری در بخش سطح اصطکاک برای حفظ عملکرد ترمز اعمال می شود.
مواد یا با ریخته گری یا با اتصال پیچ و مهره ای ترکیب می شوند. قابلیت اطمینان و سهم دیسک های ترمز سبک وزن توسط دینامومتر ترمز تأیید شده است.
این مواد توسط الیاف شیشه ای، فلزی یا کربنی متصل می شوند. همانطور که در نشریات ذکر شده است، مواد زیستی نیز عمدتاً از تولیدات کشاورزی استفاده می شود.
دیسکها و لنتهای ترمز باید چنین جفتی را ایجاد کنند که بتواند نیروهای ترمز شدیدی را در یک لحظه کوتاه ایجاد کند. شدت نیروی ترمز تحت تأثیر نیروی سیلندر ترمز که بر روی لنت ترمز اعمال می شود و ضریب اصطکاک بین لنت ترمز و دیسک ترمز است.
اگر لنت های ترمز از موادی بسیار سبک ساخته شده باشند، این امر ابتدا منجر به تغییر شکل آنها و سپس فعال شدن نیروی ترمز مورد نیاز می شود. این بدان معنی است که زمان فعال شدن ترمز و همچنین فاصله توقف طولانی خواهد شد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.