یک روند تکاملی در طول سال های دبستان وجود دارد، از حرکت مردد با قلم در سال های اولیه تا حرکات صاف، خودکار و بالستیک در سال های بعد. تمرکز اصلی تحقیقات قبلی بر مقایسه بین کودکانی بوده است که دستخط مرتب و نامرتب نشان می دهند.
دی برینا و همکاران در نمونه ای از کودکان کلاس دوم و سوم، شباهت مسیر حرکت قلم را در تکرارهای متعدد یک حرف مورد بررسی قرار دادند.
آنها دریافتند که حرکت خودکار رنگی panter کودکان با دست خط ضعیف در فرکانسهایی که معمولاً با لرزش حرکتی همراه است، قدرت بیشتری نشان میدهد و در فرکانسهای مرتبط با حرکت عمدی پیشرانه قدرت کمتری دارد.
کودکانی که بر اساس نظم دستخطشان بهعنوان نارسا طبقهبندی میشدند، نسبت به دانشآموزانی که بهعنوان نویسندگان خوب طبقهبندی میشدند، تنوع بیشتری نشان دادند، که نشان میدهد تفاوتها در میزان اجرا بر اساس طرحهای حرکتی ذخیرهشده نهفته است.
ون گالن و همکاران از تحلیل چگالی طیفی توان استفاده کرد رویکردی مبتنی بر تئوری پردازش سیگنال کودکان کلاس های 2 تا 4 را که معلم آنها تشخیص داده بود با دست خط ضعیفی با کودکانی که منظم می نوشتند مقایسه کنید.
روزنبلوم و همکاران دو گروه را بر روی چندین معیار زمانی و سرعت از تولید ویژگیهای زیرحروبی خاص مقایسه کرد. کودکان مبتلا به اختلال نگارشی شناسایی شده توسط معلم فقط اندکی و نه به طور قابل توجهی، کندتر در شکل گیری ویژگی ها بودند، اما وارونگی سرعت به طور قابل ملاحظه ای نشان دادند.
دانا و همکاران گروههای مشابه را روی تفاوت پیکهای سرعت سیگنال به نویز مقایسه کردند.
این معیاری است که از نظر مفهومی شبیه به آنالیز چگالی طیفی توان است. SNvpd تفاوت در تعداد پیکهای سرعت، بین حروف یا کلمات است که پس از فیلتر کردن باند موج کم و پس از فیلتر بالاتر تشخیص داده میشود.
قلههایی که پس از فیلتر کردن باند موج کم شناسایی میشوند، قلههایی فرض میشوند که به عنوان بخشی از حرکت روان و بالستیک رخ میدهند، برای مثال پیک منفرد نشاندادهشده در پانل.
کودکان مبتلا به نارسایی دارای مقادیر SNvpd بیش از دو برابر دستخط کودکان در محدوده طبیعی هستند. اقدامات مشابه مبتنی بر نوسان سرعت، دست خط را در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی متمایز می کند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.