زنی که با اکتان بنزین ریسینگ جنگلی را به کویر تبدیل کرد

وقتی صحبت از بنزین می شود، بهترین اکتان بنزین بیشترین مورد بحث را دارد. جای تعجب نیست زیرا انتخاب اکتان بنزین تنها انتخابی است که مصرف کننده دارد، به جز اینکه از چه جایگاهی آن را بخرد.

در این مقاله به پایداری اکتان سوخت‌های پمپ اکتان 87 و 93 در مقابل سوخت‌های مسابقه‌ای و کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از اتلاف اکتان در سوخت خود انجام دهید تمرکز خواهیم کرد.

لازم است به طور مختصر بررسی شود که اکتان چیست تا به مسائل پایداری بیشتر بپردازیم. در جایگاه های سوخت در ایالات متحده، اکتان معمولاً به عنوان یک عدد از 87 تا 93 نمایش داده می شود.

این عدد به عنوان شاخص ضد ضربه (AKI) شناخته می شود. AKI میانگین عدد اکتان تحقیقاتی (RON) و عدد اکتان موتور (MON) (Totten) است.

اساساً، این اعداد مقیاسی را برای اندازه‌گیری مقدار گرما و فشاری که می‌توان روی سوخت وارد کرد قبل از احتراق خود به خود ارائه می‌کند.

احتراق خود به خود منبعی از ضربه موتور است که می تواند به سرعت به موتور آسیب برساند. رتبه بندی اکتان بسیار مهم است زیرا موتورهای مختلف که از روغن موتور ایرانول 16000 استفاده میکنند و سوخت را در معرض فشار و حرارت متفاوتی قرار می دهند.

موتورها باید از سوخت اکتان مناسب برای جلوگیری از ضربه خوردن و عملکرد مطمئن استفاده کنند.

اکتان

یک جنبه کلیدی پایداری بنزین فشار بخار است. این با توجه به میزان فشاری که در داخل یک ظرف سوخت مهر و موم شده ایجاد می شود، زمانی که سوخت تا 100 درجه فارنهایت گرم می شود، تعیین می شود و می توان برای سرعت بخشیدن به این عمل از ایرانول ریسینگ استفاد کرد.

فشار بخار بالاتر نشان دهنده غلظت بالاتر هیدروکربن های با نقطه جوش پایین است که در دمای 100 درجه فارنهایت تبخیر می شوند.

سوخت پمپ با فشار بخار بالا (12 پوند / اینچ مربع، psi) در هوای سرد برای جلوگیری از مشکلات راه اندازی موتور به دلیل دماهای پایین استفاده می شود.

سوخت پمپ در هوای گرم بسته به شهرستان و ایالت به حداکثر 7.8-9psi محدود می شود.

اگر در یک ظرف بخار بسته نگهداری شود، فشار بخار را می توان برای مدت طولانی حفظ کرد. سوختی که در معرض اتمسفر قرار می گیرد می تواند در عرض چند روز اجزای سبک خود را از دست بدهد. با گذشت زمان با کاهش فشار بخار، سوخت ممکن است کهنه شود.

سوخت کهنه به این راحتی تبخیر نمی‌شود و می‌تواند باعث کندی موتور و راه‌اندازی سخت شود. بوتان یک جزء فرار بنزین است که برای تنظیم فشار بخار مطابق با نیازهای فصلی استفاده می شود.

شما می توانید با مراجعه به سایت از جواب صافی بنزین کوییک کجاست مطلع شوید.

سوخت هوای سرد دارای غلظت بیشتری از بوتان است. بوتان دارای مقدار اکتان ترکیبی بالایی است که به سازندگان کمک می کند تا اهداف اکتان خود را هدف قرار دهند.

نقطه ضعف اصلی بوتان این است که در دمای 32 درجه فارنهایت می جوشد. اگر مخزن سوخت به اتمسفر تخلیه شود، بوتان شروع به تبخیر می کند مگر اینکه دمای روزانه زیر صفر باشد.

این امر باعث می شود سوخت هوای سرد نسبت به کاهش فشار بخار حساس تر شود و اکتان کاهش یابد.

  • منابع:
    1. Octane Stability: High Octane vs Low Octane Fuels

  • تبلیغات: 
    1. فواید باورنکردنی از خاصیت هویج
    2. به کارگیری ایزوگام برای آتش نشانی
    3. میز اداری که به هیچ عنوان نمی شکند
    4. پلمپ رستورانی در تهران که همبرگر گوشت خرس سرو می کرد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.